Însurăm un Citroen C1 din 2007(12)

Când sora-mea m-a anunţat că şi-a cumpărat maşină, la întrebările mele tehnice, complicate şi triviale despre detalii cum ar fi motor, marcă, kilometraj, a răspuns elegant, triumfător şi vesel:

- E verde! (citat exact, sora-mea şi-a dorit îndodeauna o maşină mică, de oraş şi neapărat verde)

Când, înapoi acum, câţi ani oare? ne-am transferat carierele spre firma noastră, una din deciziile de businss şi life style a fost ce maşină să ne luăm. După o lună de verificări si variante, în timpul unei excursii în care am debătut cu Angi modele, capacităţi, portbagaj, dacă poate urca la munte (noi mergem des în excursii), care e consumul, româneasca sau germană, concluzia a fost că trebuie să fie în primul rând: ROŞIE!

 …si mică să ajungă toţi şoferii la pedale,  Loganul nu e bun, Golful are pedalele rigide, Skoda e pentru old, Mini One e perfectă în afară de preţ care nu e perfect :(,  sa nu aibă impozite, taxe şi consum prea mare… 

Şi am mers şi am luat-o:

Extraordinară maşina! Citroen C1, 998 cmc , roşie !

Citroen C1 fataO maşină perfectă pentru oraş, are portbagaj decent – încape un set de cumpăraturi la supermarchet, gen 4 plase+bax de apa sau 2 valize mari, are treptele de viteza 1,2 lungi, poţi să mergi prin oraş cu a 2 şi a 3 cu un consum mic, consuma maxim 5.5l-100km în oraş, cam 10.000 km/an dacă ai în plan să faci, e perfect.

În concedii lungi cu 2 persoane e perfect, cu 4 persoane te obligă să îţi faci un bagaj inteligent. Partea bună e că atunci când ajungi la destinaţie nu mai trebuie sa plimbi bagaje inutile la hotel sau la munte. Am mers 4 persoane 300kg+4 bagaje medii până la Peştera (Pensiunea Genţiana, sat Peştera, recomandăm).

Reviziile făcute la reprezentanţă, costuri anuale cam aşa: 500 lei revizia, impozite şi taxe, asigurare, minime pentru că e sub 1000cmc, consum 5% mixt cu circulat mult în oraş. Când locuiam încă în Târgu Mureş circulam cred mai lejer şi era pe la 4,5 l-100km. Minim a fost 3,6 l-100km pe un drum dus intors Târgu Mureş – Praid, 2 pasageri + 2 copii, medie de 60 km ora, constant.

Reparaţii: minore, am schimbat rulmenţi, cureaua de distribuţie (uzura normala, se schimbă obligatoriu la 80,000 km).

Cauciucuri noi, jenti noi, set de vara cca 10.000 km si set de iarna cca 1000 km rulati. O problemă cu gropile, maşina nu e făcută pentru gropi, cum are roţile mici R13 jenţile se deformează de la gropi mai repede, a trebuit să schimbăm în 2 ani 2 jenţi (150lei pe buc), e o maşină de oraş.

Noi o schimbăm pentru că circulăm mai mult în ultima vreme pe drumuri lungi gen Timişoara – Târgu Mureş.

Se vindeeeee lumeeee, o maşină de oraş despre care TopGear a zis ca e foarte bună: vezi finalul din video+ul Pick That One (Citroen C1)!

Descriere Video: TopGear testează maşini mici de oraş, Citroen C1, Toyota Aygo, Peugeut 107 sunt aceaşi maşină cu motor Toyota, făcute în aceaşi fabrică în Cehia cu diferenţe minore de aspect exterior, so, pick: C1! :)

Poze maşină:

Alex Nicolae

Online Business Manager at Semne Design
Present Online Business Manager at Semne Design, past CFO at Gerry Weber (Bucuresti), past Operational Manager at Neogen.ro (.RO)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>